۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۷۰۶۹
حجت الاسلام محسنی اژه ای:

مسؤولان خود را خادم و بدهکار مردم بدانند | قاطعانه به مفاسد رسیدگی می شود

مسؤولان خود را خادم و بدهکار مردم بدانند | قاطعانه به مفاسد رسیدگی می شود
معاون اول قوه قضاییه با بیان این که مسؤولان باید خود را خادم و بدهکار مردم بدانند، تأکید کرد قوه قضاییه قاطعانه و بدون تبعیض به مفاسد رسیدگی می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قم که پیش از ظهر امروز در مرکز آموزش قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به فضائل ماه مبارکه ذی الحجه گفت: این ماه مبارک در رتبه بعد از ماه مبارک رمضان قرار دارد و ما باید از آن نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: اگر ما در آن جهت که رضای حق است قدم برداشته و سخن حق بر زبان جاری کنیم در همه کارهای خود موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام اژه ای به تلاش دشمن برای تشویش اذهان عمومی و ایجاد عملیات روانی اشاره و تأکید کرد: در جنگ روانی که دشمن به پا ساخته و حق و باطل و راست و دروغ را در هم آمیخته است و حتی برخی خواص جامعه را به تردید انداخته، رعایت تقوا و احتیاط در گفتن و شنیدن و نظر دادن و عمل کردن بیشتر مورد نیاز است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جایگاه با عظمت قم مقدسه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد: استان قم با توجه به جایگاه با عظمتی که دارد باید برای سایر استان ها و نقاط کشور الگو باشد، زیرا قم مرجع علم، فقاهت، انقلاب و نشر حقایق ناب بوده و این موضوعات می طلبد که به عنوان الگوی سایر استان ها و نقاط کشور شناخته شود.

وی ضمن تشکر از اقدامات حجت الاسلام خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان قم اضافه کرد: ایشان مدت 14 سال در این سمت خدمت کرد و توفیقات بسیاری را هم به دست آورد، اما باید گفت هم اکنون با نقطه مطلوب فاصله داریم و این موضوع می طلبد که با هم اندیشی و هم افزایی بیشتری به سوی نقاط مطلوب حرکت کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای همچنین با اشاره به اقدامات حجت الاسلام مظفری رییس جدید دادگستری استان قم عنوان کرد: ایشان نیز مدت 10 سال در دستگاه قضایی استان قم، مدت 5 سال در حوزه قضایی خراسان رضوی و مدتی را هم در کرمانشاه به خدمت پرداخته و باید تلاش کند تا قم را به نقطه مطلوب قضایی برساند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مسؤولان همواره باید خود را خادم و بدهکار مردم بدانند و با آنها به صورت محترمانه برخورد کرده، با آنها مدارا کنند و آنها را ولی نعمت خود بدانند؛ امروز مردم انقلابی و دلسوخته استان قم از برخی ناهنجاری ها رنجیده خاطر هستند و ما باید با کمک همدیگر و هم افزایی سایر دستگاه ها تلاش کنیم تا ناهنجاری هایی که شایسته این استان نیست، رفع شود.

وی عنوان کرد: امروز عده ای می خواهند با ناهنجاری جامعه متدین قم را به عقب بازگردانند، بنابراین مسؤولان باید توجه بیشتری به این ماجرا داشته باشند، زیرا مردم نمی توانند ببینند حالتی ارتجاعی در کشور به وجود آمده است.

حجت الاسلام اژه ای با اشاره به اینکه مسؤولان دستگاه قضایی استان قم پرونده های عقب مانده را به زودی رسیدگی کنند، بیان کرد: دستگاه قضایی باید برخورد قاطع، سریع، دقیق و بدون تبعیض با فسادهای مختلف داشته باشد؛ مردم توقع دارند که قوه قضاییه با مفاسد بدون تبعیض برخورد کند، بنابراین مسؤولان دستگاه قضایی زمینه هایی فراهم کنند که کارمندان و زیرمجموعه های دستگاه قضایی عزیز و محترم شمرده شده و بتوانند با موارد فساد به صورت جدی برخورد کنند.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه امروز باید از ورود برخی پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شود، ابراز داشت: امروز باید از ورود برخی مسائل به دستگاه قضا که به آسانی توسط ریش سفیدان و یا مساجد حل می شود جلوگیری کرد، بنابراین ما باید از همه ظرفیت های مردمی در راستای تقویت قوه قضاییه استفاده کنیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات